Mina Pannbiffar

När jag gör pannbiffar så brukar jag variera receptet från gång till gång och sista hade jag detta.

400 g nötfärs
1ägg
½gul lök
4 msk ströbröd
hackad färsk persila
1 vitlöksklyfta
1½dl vatten (mindre går bra med)
8 msk riven parmesanost
salt
peppar
1)Börja med att antingen riva eller hacka den gula löken, det bästa är om man river de för då blir de ingen flingor av lök att tugga på..

2) Sedan Blanda du i vattnet, och ströbrödet och låter jäsa en liten stund.

3)Sendan lägger du nötfärsen och kryddar med salt och peppar efter behag, sedan pressar du i en vitlöksklyfta och blandar noga runt

4)Sedan har du i ett ägg och blandar med smeten, och sedan hackar du persiljebladen och har i dem i köttfärssmeten och tillsist har du i parmesanosten och rör runt.

5)Du steker dessa på medelhögvärme i 2-3 min eller har fått färg på sidorna.


Du kan servera dem till Potatis mos, eller vanlig kokt potatis och brun sås eller så har du dem helt enkelt som pålägg på en smörgås..



Kommentarer
Postat av: Biggan

låter gott ska testas någon gång =)

2010-02-27 @ 19:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0