Grönsaksplättar av mig:)

500 g grönsaker( broccoli,blomkål,morötter)

1 Satspannkakssmet:
2 ägg
salt
3dl mjölk
2-3 dl mjöl
1-2 dl mjölk
1-2 dl vatten

1)Ta fram en stavmixer,  och häll i grönsakerna och mixa dem.

2) Knäck 2 ägg i en bunka och vispa till lite lätt häll i en gnutta salt ,vispa mera. Blanda i 1-2 dl mjölk och häll sedan i de mjölet som behagar dig så att smeten tjoknar och blir som en deg, häll sedan på mer mjöl, och vatten. Vispa till.
3)hetta upp en stekpanna, och blanda i grönsakerna i pannkaksmeten och sedan grädda sedan som vanligt.

jag hoppas att detta smakar bra, va en liten rolig sak som jag testade hemma i köket.

Så smaklig måltid

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åhhh, vad härligt med en matblogg! Det har jag aldrig sett förut!

Nu vet jag vad jag ska äta idag! ;)

2010-10-11 @ 10:33:37
URL: http://fubbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0