Victoria Sandwich

Victoria Sandwich med choklad:10 portioner
ugn:175 grader


4 ägg
225 g osaltat smör
2,5 dl strösocker
3,5 dl extra fint mjöl,siktat
0,5 dl kakaopulver
1 msk mjölk

125 g osaltat smör, rumstemp
3,5 dl florsocker
0,5 dl kakaopulver
1 msk kakhett vatten
chokladflagor och florsocker  till garnering


1)Smöra två lika stora runda kakformar med ca 20 cm i diameter.

2)Blanda de sex första ingredienserna i en stor skål och vispa med elvisp i 2-3 min till en slät och tjock smet. Fördela smeten lika mellan de båda formarna och jämna till ytorna med en sked.

3)Grädda i 20-25 min till dess att de är jäst ordentligt och en provsticks som sticks mitt i dem är torr när den dras ut. Ta ut formarna och låt svalna i 5 min. Stjälp upp kakorna på ett ugnsgaller och låt dem svalna helt.

4)Lägg resten av ingredienserna utom chokladflagorna i en skål och vispa till en slät massa med en elvisp. Bred hälften av glasyren på den undre kakbottnen och lägg den andra    ovanpå. Skeda över resten av   glasyren i en spritspåse med ett stort järnmunstycke och spritsa ut 10 små klickar runt kakans kant. Garnera medd chokladflagor och sikta florsocker övre före servering


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0